مسئولان، دست مردم روستای تاریخی دشت بزرگ را بگیرند

مسئولان، دست مردم روستای تاریخی دشت بزرگ را بگیرند

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی روستای تاریخی دشت بزرگ گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان از ظرفیت‌های بومی و محلی برای حفظ، مرمت و معرفی آثار منطقه استفاده کند.

هرمز سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: دشت بزرگ دارای قابلیت‌های زیادی است که بخشی از آن‌ها را ما معرفی کرده‌ایم و بخش دیگر هنوز ناشناخته مانده است. همچنین اداره میراث فرهنگی شوشتر کارهای پژوهشی زیادی در زمینه معرفی آثار دشت بزرگ انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 88 شش اثر این روستا ثبت ملی شد اما به علت بی‌توجهی مسؤولان در حال از بین رفتن هستند.

سهیلی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری دشت بزرگ، گفت: هم‌اکنون اکثر دشت بزرگی‌هایی که چندین سال پیش در دشت بزرگ زندگی می‌کردند و از آن جا مهاجرت کردند به این روستا بازگشته‌اند و در آن جا خانه‌باغ و ویلاهایی را برای زمان تعطیلاتشان احداث کرده‌اند. این مسأله از جهتی خوب است اما از جهت دیگر نیز نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: از این جهت نگران‌ایم که توسعه روستا خوب است ولی این توسعه منجر به از بین رفتن بافت سنتی روستایی می‌شود بنابراین ما نیازمند توجه جدی مسؤولان شوشتر، گتوند و استان هستیم.

سهیلی بیان کرد: با توجه به این‌که این نگرانی‌ها ما را اذیت می‌کند خودمان در حال انجام کارهایی هستیم اما از مسؤولان انتظار داریم که در حوزه میراث فرهنگی کار شود. ما از آن‌ها حتی انتظار هزینه کردن نداریم. ما خودمان هزینه می‌کنیم فقط از مسؤولان می‌خواهیم با ما همکاری کنند و دست ما را بگیرند.

این دوستداران میراث فرهنگی توضیح داد: ما متوجه هستیم که اداره میراث فرهنگی به لحاظ اعتبار محدودیت‌هایی دارد ولی به اعتقاد من می‌تواند از ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و امکانات مادی و معنوی استفاده کند و برای حفظ، مرمت و معرفی آثار از آن‌ها استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد