فدلک

 

فدلک کوهی است از رشته‌کوه‌های زاگرس. این کوه در شمال شرقی شهر شوشتر قرار دارد. بین کوه کوشکک و فدلک تنگه‌ای زیبا و بزرگ بنام تنگ عقیلی است که رودخانه کارون از آن عبور کرده و وارد جلگه خوزستان می‌شود.ارتفاع بلندترین نقطه فدلک از سطح دریا ۳۵۰ متر است. قبل از این که صنعت و ماشین وارد ایران شود تنها راهی که دشت عقیلی را به شهر شوشتر وصل می‌کرد راهی بود که از کوه‌های فدلک عبور می‌کند که از روستای دشت بزرگ واقع در عقیلی شروع می‌شود و در نزدیکی روستای تخت قیصر به شوشتر منتهی می‌شود و در قدیم مردمان روستاهای عقیلی از طریق این راه به شوشتر عبور و مرور داشتند . وجود رودخانه کارون در مسیر و وجود چشمه‌های طبیعی در دل کوه همچنین پل‌های گلی و چوبی بر روی دره‌هایی که عبور رامشکل می‌کرده مناظر بسیار بدیعی را خلق کرده که بسیار دیدنی است و می‌توان به جذب گردشگر به شهر شوشتر کمک کند.    http://dashtebozorg.sub.ir 

نظرات 5 + ارسال نظر
behzad 25 اردیبهشت 1390 ساعت 22:06 http://shadmehr-music2020.blogsky.com/

دورود
به شما دوست عزیز دورود می فرستم من هم از ساکنان شوشتر کهن هستم به من هم سری بزن اگه با تبادل لینک موافقید هم بگو
بدورود

............. 26 اردیبهشت 1390 ساعت 13:08

سلام دیروز از طرف بلاگ اسکای - و ازطرف سایت شما برای من یک ایمیل اومده که از من خواسته شده تا به عضویت وبلاگ شما دربیام ولی لینکی که برام فرستاده شده ظاهرا به درد بخور نیست - میشه لطفا بگین که جریان چیه و یا برای چطوری باید عضو وبلاگ شما شد؟ اگه ایرادی نداره جواب رو برام ایمیل کنید - ازتون ممنون میشم . و منتظر جوابتون هستم .

سلام ممنون که به وبلاگ من سر زدین . شما هم وبلاگ خوب و قشنگی دارین. موفق باشی.

...... 7 خرداد 1390 ساعت 10:44

سلام ممنون که بلاخره جوابمو دادید راستی این آیدی ها که همشون شبیه قطبی زاده هستند همه اونها مال خودتون هستند؟
من اگه بخوام از شما سوالهایی رو درباره موضوعات توی وبلاگتون بپرسم باید اونو به کدوم آیدی شما ارسال کنم
میشه لطفا جوابو برام ایمیل کنید
بازم ممنون.

سلام ممنون nghotbizadeh@yahoo.com

طاهر 7 خرداد 1390 ساعت 16:42

سلام

سلام طاهر جان ممنون اومدی بهم سر زدی بازم بیا.

دشت بزرگ 28 دی 1391 ساعت 11:24

سلام من نتیجه عبدالمحمدم.نوه حاج حبیب امیدوارم که بابا عبدالمحمد رو بشناسین.بابت این سایت ازشما تشکر میکنم

با سلام و تشکر .. منتظر حضور مجددتان هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد