تعرض و تخریب قبرستان دشت بزرگ

یکی از قدیمی ترین قبرستان های قدیمی روستای تاریخی دشت بزرگ مورد تعرض و تخریب قرار گرفته شد .
روستای تاریخی دشت بزرگ با پیشینه چند هزار ساله ، که دارای  ظرفیت های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوانی می باشد ، بدلیل بر خورداری از قدمت و تاریخ فراوان ، دارای بناها ، آثار و محوطه های تاریخی می باشد از جمله چندین قبرستان قدیمی در خاستگاه دشت بزرگ که مربوط به صده های گذشته است و بارها مورد تعرض و بی مهری متجاوزان به میراث فرهنگی قرار گرفته و حفارهای غیر مجاز صورت گرفته است .
این قبرستان ها بدلیل برخورداری از هویت تاریخی طولانی و کهن برای دشت بز گی ها بخصوص انجمن دوستداران میراث دشت بزرگ از اهمیت  و حساسیت خاصی برخوردارند.
متاسفانه اخیرا" مواجه شدیم با تعرض و تخریب یکی از این قبرستان ها آنهم بوسیله گریدر و ماشین های راهسازی .
لذا این اقدام ضمن ایجاد موجی از  تاسف ، عصبانیت و آزردگی خاطر در میان مردم  ، درخواست های مکرری برای پیگیری ، شناسایی و برخورد قانونی با مسببین این اقدام ناشایست صورت گرفته است.
در پیگیری های صورت گرفته از اداره میراث فرهنگی مقرر شده اقدامات لازم  و شایسته صورت پذیرد  . انجمن دوستداران میراث فرهنگی دشت بزرگ ضمن درخواست عاجل برای برخورد قانونی محکم و سخت با این افراد. از کلیه اهالی و مردم دلسوز ، با اصالت و متعهد دشت بزرگ انتظار دارند ضمن حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی دشت بزرگ ، هرگونه تعرض ، حفاری و تخریب را با حساسیت تمام دنبال کنند و مراتب را به دوستداران میراث فرهنگی و یا یگان حفاظت میراث فرهنگی گزارش دهند.
انجمن دوستداران میراث فرهنگی دشت بزرگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد