ششمین یادواره شهدای دشت بزرگ

ششمین یادواره بزرگ 75 شهید دشت بزرگ ، 2 شهید گمنام و شهدای مدافع حرم در دشت بزرگ برگزار گردید

این مراسم که امروز پنجشنبه 24 اسفند 96 با حضور سردار خادم سید الشهداء ،فرمانده ارشدسپاه درجنوب.مسئولین استانی وشهرستانی، خانواده معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران و با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور شهرستان گتوند در دشت بزرگ برگزار گردید ، حال و هوایی خاص به مردم داده بود و عطر و بوی شهدا به مشام می رسید.

در ابتدای این مراسم و پس از خوش آمدگویی سرهنگ گیلانی فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، همسر سردار شهید تقوی فر خاطره ای از شهید بزرگوار بیان کرد و در ادامه خواهر شهید مدافع حرم محمود مراد اسکندری دیگر سخنران این مراسم بود و خاطراتی از این شهید بزرگوار بیان فرمودند و اشک بر دیدگان جمعیت حاضر سرازیر گردید.
امام جمعه محترم شهرستان گتوند حاج آقا شاه آبادی در ادامه با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی و شهدای مدافع حرم گفت :انقلاب با باورهای ایمانی ما منشاء میگیرد و پایداری انقلاب مبتنی بر عقاید مردم آن می باشد. در این مسیر موانع زیادی پیش رو بوده و دنیا در مقابله با این انقلاب سردرگم شده و تحلیلهای سیاسی درستی نمیتوانند در برابر این انقلاب پایه ریزی کنند.

وی افزود : اتفاقاتی همچون دی ماه 96 از کارها و اقدامات بی پایه و اساسی است که بدنبال فاصله انداختن بین نظام ، مردم و ولایت هستند و با برنامه ریزی در خصوص تحریم ملت ایران و بوجود آوردن فضای سیاسی بین المللی در پی ایجاد این فاصله هستند و لذا ما نباید معیار انقلابی بودن و تبعیت از رهبری را از ذهن بیرون کنیم.
 تدبیر رهبری است که همچون خاری در چشم دشمنان است و نتیجه ای حاصل نخواهد شد در پس افکار دشمنان.
ایشان ادامه داد: مهمترین نمود شهادت تبعیت از فرمان ولایت فقیه و تحقق سخنان رهبری است و برگزاری چنین مراسماتی تبعیت از سخنان ولایت هست و ما باید درس بگیریم .
در بخش دیگری از مراسم گرامیداشت شهدای دشت بزرگ سردار خادم سید الشهداء با اشاره به برگزاری این چنین مراسماتی در سطح استان و حضور خانواده شهدای مدافع حرم و بیان خاطره ای از این شهیدان گفت : شهدا به فرمان امام عمل کرده و با تبعیت از آنها مسیر شهادت را انتخاب کردند و بهترین راه را برگزیدند.
سردار خادم سید الشهدا با اشاره به سخنان همسر شهید تقوی و بیان ایمان این بزرگوار گفت : سردار تقوی در شجاعت مثال زدنی بود و هم در جبهه و اکنون در سوریه این شجاعت را نشان داده است
 ایشان افزود : آمریکا و هم پیمانانش خیانت های زیادی به اسلام و مسلمین در منطقه کرده اند و دنیا ناظر آن هست و آثار آن تا سالها ادامه دارد.
سردار خادم سید الشهداء در ادامه اضافه کرد: شهدا به تکلیف خود عمل کرده اند و اکنون نوبت به تکلیفی است که در اختیار ما قرار گرفته است و ادامه دهنده راه شهدا و ولایت فقیه باشیم
 یکی از مهمترین تکالیف ما استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر اقتصاد مقاومتی و تولید و رسیدگی به مردم و روستاییان است .
در بخش پایانی این مراسم مداح اهل بیت حاج آقا سلحشور به مداحی و سینه زنی پرداختند

نمایشگاه ادوات نظامی .پهباد.وپروازهلی کوپتر برفرازمحل یادواره جلوه خاصی به این مراسم داده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد